Citymarketing: werken aan trots en bewustzijn van eigen kwaliteiten

In 2017 is een stevig fundament gelegd; de positionering is scherp verwoord en vertaald in een nieuwe look & feel voor de gemeente Stein. Door in 2018 vanuit deze basis continu belofte en bewijs aan elkaar te koppelen, activeren we de trots van de inwoners op hun gemeente en vergroten we de aantrekkingskracht van de gemeente Stein naar potentiële inwoners, bezoekers en ondernemers.

Het koppelen van belofte en bewijs doen we met behulp van videocontent. Om structureel de authentieke kracht van Stein te profileren gaat communicatie veel meer werken met video. We stappen af van het stoffige gemeente-imago van veel tekst en puur informatief communiceren. We brengen met trots en emotie de mooie initiatieven en activiteiten binnen onze gemeente onder de aandacht. En niet incidenteel, maar volgens een redactionele agenda. Vanuit een web-tv kanaal publiceren we frequent video's, die via de diverse kanalen wordt gedistribueerd. Aansluiten op de ontwikkelingen in het mediagebruik van onze doelgroep.

Voor het uitdragen van de kwaliteiten met behulp van video en de overall promotionele communicatie is in de kadernota 2018 een structureel budget van € 30.000 opgenomen.